17 Mart 2018 Cumartesi

#Kitap Yorumu: Kutup Yıldızı-Brian Selznick




Kitap Adı: Kutup Yıldızı
Orijinal Adı: Wonderstruck
Yazar: Brian Selznick
Yayınevi: Artemis
Sayfa Sayısı: 630
Goodreads Puanı: 4.16
Benim Puanım: 4.00


Ben ve Rose, farklı zamanlarda aynı hayalin peşine düşmüş iki çocuktu. İkisi de hayatlarını değiştirmek istiyordu. Ben hiç tanımadığı babasını özlerken, Rose'un kalbi ise gazete ve dergilerden kestiği resimlerini bir albümde topladığı gizemli bir aktrisin sevgisiyle doluydu. Günlerden bir gün, bu iki çocuk, aradıklarını bulabilmek için çaresiz ve yalnız yola koyuldu. Elli yıl arayla yaşanan ve biri sözlerle, diğeri resimlerle anlatılan bu iki hikâye benzersiz bir simetriyle birbirine bağlanıyor. Kutup Yıldızı, son derece hayalperest ve yetenekli bir yazarın kaleminden, zengin, karmaşık, etkileyici ve benzeri şimdiye dek yazılmamış bir hikâye.


Hellö! Uzun zamandır yorum giremiyorum. Okul o kadar yoğun geçiyor ki evde ilk yaptığım şey yorgunluktan pineklemek oluyor. Yazılılarıma iki hafta kadar kaldı. O zamana kadar da blogumu elimden geldiğince aktif tutmaya çalışacağım. Yorum yazmam gereken çok fazla kitap birikti :cc

Kutup Yıldızı, Ben ve Rose adında iki çocuğu anlatıyor. Elli yıl arayla yaşayan bu iki çocuğun hikayesi birbirinden bağımsız ilerliyor. Yazar Ben'in hikayesini yazıyla , Rose'un hikayesini ise çizimlerle anlatıyor. İkisinin işitme engelli olması dışında bir benzerlikleri olmadığını sanabilirsiniz. Fakat hikayeleri her ne kadar birbirinden bağımsız gibi olsa da yazar kitabın sonunda bunları güzel bir şekilde birbirine bağlamayı başarıyor. O son yüzünüzde nedensizce bir gülümseme oluşmasına sebep oluyor.

Her ne kadar kitap konu bakımından güzel olsa da, beni asıl etkileyen şey kitabın tarzı oldu. Brian Selznick'in kitapla çizimleri arasında yakaladığı uyum çok ustacaydı. Çizimleri gelişigüzel değil oldukça emekliydi. Bu şekilde yazar normalde basit gelebilecek bir konuyla beni etkilemeyi başarabildi.



Kitapla ilgili tek sıkıntım okuduğum hikayeden beklentimin daha fazla olması oldu. Hikaye gerçekten çok hoştu, fakat okuduğum yorumlar kadar etkilendiğimi söyleyemeyeceğim. Dediğim gibi kitabı sevmemi sağlayan asıl etken özgünlüğüydü. Yazardan bu tarzı sebebiyle kesinlikle daha fazla kitabını okumak istiyorum.
Sonuç olarak Kutup Yıldızı okuduğum en titiz çalışmalardan biriydi. Eğer sizin de benim gibi resimli kitaplara ayrı bir ilginiz varsa Kutup Yıldızı'nı gözüm kapalı öneriyor ve her yaşın severek okuyacağını düşünüyorum c:














Hiç yorum yok:

Yorum Gönder