11 Ocak 2018 Perşembe

#Anime Yorumu: Shokugeki no Souma



Anime Adı: Shokugeki no Souma
Bölüm Sayısı: 24
MAL Puanı: 8.56
Benim Puanım: 10



Hellöö! Size harika bir anime önerisiyle geldim. Shokugeki no Souma, kesinlikle bu yıl izlediğim en iyi animelerden biri.

İlk olarak bir aşçılık animesi nasıl olabilir kafanızda tasarlayın. Bu temada bir anime sizi ne kadar heyecanlandırabilir değil mi? Fakat kesinlikle yanılıyorsunuz. Shokugeki no Souma, aşçılık hakkında olmasına rağmen sanki bir aksiyon animesi izliyormuşum izlenimini yarattı.

Ana karakterimiz Souma, Yukihira isimli bir lokantada kendini bildi bileli babasıyla birlikte çalışıyor. Bir gün babası Yukihira'yı kapatıp Avrupa'ya gitme kararı alıyor. Oğlu Souma'yı da dünyanın en seçkin aşçılık okulu Totsuki Akademisi'ne yazdırıyor. Totsuki Akademisi hiç de kafanızda düşündüğünüz bir yer değil. Sürekli rekabetin olduğu, sadece en yetenekli aşçıların mezun olabileceği bir yer. En ufak bir hatanızda bile sizi kapı dışarı edebiliyorlar. Özellikle animede dikkat çeken nokta "Shokugeki" adını verdikleri yemek savaşları. Shokugekiler izlediğim çoğu animelerin aksiyon sahnelerinden daha çok heyecanlandırdı beni. Anime boyunca değişik yemek kültürleriyle karşılaşıyorsunuz ve bunları bir araya getirilebilmesi beni çok etkiledi. Hatta Shokugeki no Souma'nın ikinci sezonunda dönerle bile karşılaşıyorsunuz :D




Shokugeki no Souma'nın sevdiğim bir diğer özelliği ise karakterleri oldu. Animenin geniş bir kadrosu var ve hepsi hemen ısınabileceğiniz, çok sevimli kişilikler. Arkadaşlık ilişkilerinin sizin de hoşunuza gideceğine eminim. Kötü karakter bile daha sonra favorilerinizden olabiliyor. Bu sebeple hiçbir karaktere önyargılı yaklaşmayın derim. Benim favori karakterlerim Souma ve Alice oldu.





Seri ilk 2 sezonda aynı çizgide ilerlerken, 3. sezonda bir bomba patlatıyor ve bu bence serinin gidişatını daha da mükemmelleştirdi. Bir süre sonra daha farklı ne olabilir ki derken Shokugeki no Souma beni tekrar şaşırtmayı başarabildi.

Vee bu kısım çok çok önemli. Shogeki no Souma bir ecchi. Yani içerisinde uygunsuz sahneler barındırıyor. Bazı sahnelerde karakterlerin yemekten aldıkları lezzetle kıyafetleri yırtılabiliyor :D Eğer izleyecekseniz bunu da göz önünde bulundurmanızı öneririm. Bana aşçılık merakı saran, izlerken sürekli acıkacağınız, bu mükemmel kadrolu animeyi şiddetle öneriyorum!





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder